Listing 1 - 10 of 109 << page
of 11
>>
Sort by

Book
OSHA Forms for Recording Work-Related Injuries and Illnesses
Author:
Year: 2014 Publisher: Austin, TX : Thompson Information Services,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

OSHA Forms for Recording Work-Related Injuries and Illnesses


Multi
RH et managers : Décrypter et repenser l'humain pour faciliter la transformation sociétale
Author:
ISBN: 9782807207301 Year: 2021 Publisher: Anthemis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Jurnal dinamika manajemen.
Author:
ISSN: 20860668 23375434 Year: 2010 Publisher: Semerang, Indonesia : Jurusan Manajemen, Fakultas Ekonomi, Universitas Negeri Semarang,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Les entretiens RH : comment gérer ces étapes clés pour lentreprise et le collaborateur ?

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les étapes essentielles du parcours professionnel d’un collaborateur – recrutement, développement, évaluation, réintégration, licenciement ou démission – sont habituellement rythmées par des rencontres avec des représentants du management et de l’encadrement. C’est ce que l’on appelle les entretiens RH. L’organisation concrète, régulière et efficiente de ces entretiens permet de soutenir et faciliter les décisions relatives au premier facteur de croissance de l’économie, à savoir les individus et les équipes qui en assurent le développement jour après jour. Cet ouvrage se présente comme un guide visant à tirer le meilleur parti de ces moments clés qui jalonnent la vie du travailleur au sein de chaque entreprise qui l’accueille.


Book
Putting America's veterans back to work : hearing before the Committee on Veterans' Affairs, U.S. House of Representatives, One Hundred Twelfth Congress, first session, June 1, 2011.
Author:
Year: 2011 Publisher: Washington : U.S. G.P.O.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Iedereen competent : handleiding voor competentiemanagement.
Author:
ISBN: 9789077432389 Year: 2009 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Competentiemanagement is definitief doorgebroken. Niet alleen in de bedrijven, maar ook in het onderwijs, de welzijnssector, de ziekenhuizen, de overheidssector, enzovoort. Deze volledig herziene editie van Iedereen competent biedt niet alleen inzicht in de aard van competenties en van competentiemanagement. Het boek is ook een handleiding om competentieprofielen op te stellen en om competenties te beoordelen. Het geeft een realistische kijk op de ontwikkelbaarheid van competenties. De inzichten en modellen worden aangevuld door resultaten uit wetenschappelijk onderzoek en door de recentste ontwikkelingen. De auteur reikt ook een aantal ondersteunende instrumenten aan en illustreert het boek met meerdere praktijkcases en voorbeelden, die blijk geven van een grote variteit aan benaderingen op de werkvloer. Het boek richt zich tot algemeen managers en HR-professionals in bedrijven, instellingen of organisaties en tot iedereen die beroepshalve met de problematiek te maken heeft. In dit boek Introduceert de docent aan een aantal managementscholen de lezer in het competentiemanagement. Eerst schetst de auteur de context waarbinnen het competentiedenken ontstond en bespreekt hij wat competentiemanagement juist inhoudt. Daarna komt de praktijk aan bod: de competentieanalyse, het competentieprofiel en de courantste beoordelingsmethoden. Verder focust de auteur op de ontwikkeling van competenties, de ontwikkelbaarheid van gedrag, de methoden van het competentiegericht trainen en coachen, en het belonen van competenties. Ten slotte integreert hij de traditionele competentiebenadering met een nieuwe 'talentmanagementbenadering' (die grondiger wordt uitgewerkt in het nog te verschijnen boek 'Iedereen content'). Dat alles wordt ondersteund met casussen, schema¿s en controlelijsten. Achteraan volgen een overzicht van de verschillende competenties, een beschouwing over de verschillen tussen man en vrouw, en een bibliografie. Een heldere en boeiende gids voor zowel professionals als studenten. Overzichtelijke tweekleurendruk met trefwoorden in de marges Inhoudsopgave : Hoofdstuk 1 : De context waarin we leven en werken Hoofdstuk 2 : Over competenties en competentiemanagement Hoofdstuk 3 : Het opstellen van competentieprofielen Hoofdstuk 4 : Het beoordelen van competenties Hoofdstuk 5 : Het ontwikkelen van competenties Hoofdstuk 6 : Het belonen van competenties Hoofdstuk 7 : Integratie van competentie- en talentmanagement


Book
Service providers
Authors: ---
ISBN: 1282369822 9786612369827 0230582672 Year: 2012 Publisher: Washington, DC Consumer Financial Protection Bureau

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The success of service organizations ultimately depends on employees in customer service roles; their performance affects customer satisfaction and loyalty. Integrating theory and research, this book explores the factors that determine the performance of service providers, and points to important managerial implications.


Book
Onbegrensd werken : arbeid en hrm in de 21e eeuw.
Authors: ---
ISBN: 9789046900628 Year: 2013 Publisher: Bussum Coutinho


Book
Handboek HRM
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033493201 Year: 2014 Volume: 8 Publisher: Leuven/Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vanuit arbeids- en organisatiepsychologie, arbeidssociologie, 'organizational behavior' en 'evidence based management' zijn diverse wetenschappelijk onderbouwde inzichten gegroeid, die zowel menselijk arbeidsgedrag als de effecten van HRM voor de organisatieprestaties inzichtelijk maken.Deze volledig geactualiseerde versie van het 'Handboek HRM, Competentiemanagement en Arbeidsrecht' is meer dan een verzameling 'best practices'. Het geeft een multidisciplinair inzicht in de actuele bevindingen van de personeelswetenschappen. De impact van diverse HRM-praktijken op het arbeidsgedrag en op de organisatieperformantie wordt toegelicht. Kortom:'evidence based HRM'. De rode draad is het sturen op competenties en talenten, die het arbeidsgedrag beïnvloeden binnen de sociale architectuur van een organisatie. Het geeft zowel academisch onderbouwde inzichten voor studenten in het hoger onderwijs, als voor de HRM-verantwoordelijken en eerstelijnsmanagers in de dagelijkse praktijk.Bron : http://www.acco.be


Book
De HR-ballon : tien populaire praktijken doorprikt
Author:
ISBN: 9789038211800 Year: 2008 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1: Inleiding - 2: Situational leadership - 3: Neurolinguïstisch programmeren - 4: Typologie als theorie - 5: Wat en hoe meten MBTI, LIFO en TKI ? - 6: Transactionale analyse - 7: De piramide van Maslow - 8: Hermann Brain Dominance Instrument - 9: Evaluatiepraktijken geëvalueerd

Listing 1 - 10 of 109 << page
of 11
>>
Sort by